بدنسازی | bodybuilding | برنامه بدنسازی

بدنسازی , bodybuilding , برنامه بدنسازی , باشگاه بدنسازی , عکس بدنسازی , آموزش بدنسازی و بدنسازی.

بدنسازی برنامه

بدنسازی برنامه

بدنسازی برنامه

در بدنسازی یکی از سوالاتی که اغلب پرسیده میشه همین برنامه مورد استفاده در دوره ها هست

که گاها خیلی بیش از نیاز بدنسازان رو به فکر فرو میبره که هم موجب هدر رفتن زمان و هم ناخوشایندی

در تمرین میشه که حتما در درازمدت باعث نارضایتی در تمرین هم هست

 

بدنسازی علمی به هم پیوسته محسوب میشه که برنامه در اصولی ترین شرایط باید باتوجه به دوره

و نوع تغذیه و همچنین استراحت بدنساز تعیین میشه و مورد استفاده بدنساز قرار میگیره


برچسب‌ها: بدنسازی برنامه, برنامه بدنسازی, برنامه بدنسازی حجمی, بدنسازی, bodybuilding
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم آبان 1393ساعت 8:58  توسط احسان چهری  | 

باشگاه بدنسازی

باشگاه بدنسازی

باشگاه بدنسازی مکانی برای تمرینات بدنسازی هست که میتونه شامل دستگاه های مختلف

و همچنین وسایل مختلف مثل کش بدنسازی,توپ بدنسازی,وسایل ایمنی,مکان آموزش و خیلی

از مکان های دیگه مثل رختکن باشه اما واقعا باشگاه بدنسازی چقدر اهمیت داره در پیشرفت ؟

همواره بدنسازان مطرح در رشته بدنسازی باشگاه های متعددی رو استفاده کردن اما این کلمه

باشگاه بدنسازی واقعا محدود به همینه ؟ آیا نمیشه در جایی دیگه ورزش کرد ؟ پاسخ مثبته


برچسب‌ها: باشگاه بدنسازی, بدنسازی, bodybuilding, پرورش اندام, فیتنس
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه هفتم مهر 1393ساعت 12:44  توسط احسان چهری  | 

بدنسازی زنان

بدنسازی زنان

بدنسازی زنان نیز همانند بدنسازی مردان فرق آنچنانی نداره در سطوح حرفه ای

ولی اگر منظور ما زیبایی اندام باشه یه تفاوت هایی میشه قائل شد مثل نوع حرکات سینه

و تغذیه ای که معمولا به همه افراد بصورت سالم توصیه میشه اما بدنسازی زنان در

سطح حرفه ای مشکلات خاص خودش رو داره مثلا در مصرف داروهای هورمونی خانوم ها

باید خیلی بیشتر آگاهی داشته باشن چون استفاده از داروهای استروئیدی میتونه به

رشد موهای زائد در ناحیه صورت همانند مردان تبدیل بشه و یا کلفت شدن صدا بدلیل

تحریک تارهای صوتی و خصوصیات مردانه که بیشتر زنان دوس ندارن دچار حتی کوچکترین

عارضه ای در بدنسازی بشن پس بیشتر مراقب باشید و آگاهانه تصمیم بگیرید .

 

بدنسازی یک ورزش همگانیه که میتونه برای هر شخصی مفید باشه پس در طرف دیگه ی

این موضوع هم اینه که لازم نیست نگران چیزی باشید در صورتی که بصورت طبیعی روزانه

به باشگاه می رید و از داروهای هورمونی نیز استفاده نمی کنید چون خطری شمارو تحدید

نمی کنه .

قطعا با انجام تمرینات بصورت منظم می توانید نتیجه مطلوب بگیرید


برچسب‌ها: بدنسازی زنان, بدنسازی, bodybuilding, پرورش اندام, فیتنس
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه پنجم مهر 1393ساعت 16:5  توسط احسان چهری  | 

مستر المپیا 2014

مستر المپیا 2014

مسترالمپیا 2014 MrOlympia 214 یکی از مورد انتظارترین مسابقات بدنسازی امسال بود بخاطر رقابت

سرسخت بین دو مدعی مسترالمپیا یعنی فیل هیث و کای گرین که هردو نیز با جدیت هرچه بیشتر تمرینات

آماده سازی مسترالمپیا رو پشت سر گذاشتن و این یعنی یک رقابت بسیار نفس گیر و هیجانی .

 

نمیدونم ار هاشیه های این سری از مسابقات مسترالمپیا 2014 خبر دارید یا نه ولی کای یه شاخ و شونه ای

هم برای فیل هیث کشید که داور مسابقه مجبور به تعویض جای کای گرین و دنیس ولف شدن تا چشمشون

به چشم همدیگه نیفته و آرامش برقرار بشه .


برچسب‌ها: مستر المپیا 2014, نتایج مسابقات مستر المپیا 2014, مستر المپیا, دانلود فیلم مستر المپیا 2014, فیلم مستر المپیا 2014
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه یکم مهر 1393ساعت 16:6  توسط احسان چهری  | 

تغذیه بدنسازی

سلنيوم :  چرا ورزشكاران به سلنيوم بيشتري در رژيم شان نياز دارند ؟
 
در مورد تغذيه ورزشكاران طرز تفكر متداول اين است كه وقتي ورزشكاران نسبت به شرايط مشابه در زمان بي تحركي ، به تغذيه بيشتري نياز داشته باشند ، لازم نيست نگران باشند زيرا آنان بمنظور سوخت گيري براي انجام تمريناتشان غذاي بيشتري مي خورند و اين امر بطور خودكار نيازهاي مازادشان را تامين مي كند . به هر حال ، تحقيقات نوين در مورد اثر بنيادي سلنيوم معدني اذعان دارد كه اين ديدگاه بيش از اندازه قديمي است .
يك بررسي توسط محققين فرانسوي روي 118 ورزشكار كاملا ورزيده ثابت كرد كه چگونه جذب به موقع سلنيوم به جذب انرژي وابسته است و همچنين نشان داد كه آيا مقدار سلنيوم مصرف شده براي به حداكثر رساني تاثير آنزيم پركسيد كننده گلوتامين كه وابسته به عملكرد سلنيوم است ، كافي بوده يا خير ، آنزيم مذكور در آنتي اكسيدان هاي سيستم هاي دفاعي بدن نقش كليدي دارد و كمك مي كند تا تاثير زياد و مخرب راديكال هاي آزاد كاهش يابد .
همه ورزشكاران برنامه غذايي و ركوردهاي فعاليت خود در هفت روز هفته را تكميل كردند ، اين كار بعدا مرجع دقيقي براي ارجاع بررسي ها بود ، سپس روز هشتم نمونه هاي خون تهيه شدند و بمنظور بررسي ميزان سلنيوم ، مورد آزمايش قرار گرفتند همانگونه كه انتظار مي رفت ورزشكاراني كه مصرف انرژي روزانه شان بالا بود، سلنيوم بيشتري دريافت مي كردند ( چون براي تامين انرژي مجدد ، غذاهايي كه سلنيوم بيشتري داشت ، زياد مي خوردند ) همچنين محققين دريافتند كه فقط2 /6%  ورزشكاران مقدار سلنيوم خونشان كم بوده است كه اين درصد از نظر پزشكي ناچيز تلقي مي شود .
اما موضوع نگران كننده اين بود كه دريافتند 23% مردان تحت بررسي و 66% از زنان مورد آزمايش دريافت سلنيوم روزانه شان كمتر از دو سوم مقدار دوز پيشنهادي از سوي شاخص فرانسوي RDA است
بعلاوه رابطه ميان سلنيوم خون و صرف انرژي يك رابطه طولي نبود بطور مثال با خوردن 50% غذاي بيشتر ، مقدار سلنيوم 50% افزايش نمي يافت . محققين به اين نتيجه رسيدند كه تقاضاي سلنيوم در ورزشكاران افزايش نمي يابد اما بطور خطي به انرژي مصرف شده وابسته نيست .
 
1-  بسياري از ورزشكاران ممكن است حتي مقادير اساسي سلنيوم مورد نيازشان را مصرف نكنند چه رسد به اينكه مقادير بهينه مورد نياز براي مصونيت سلول ها از اكسيژن رساني زياد را دريافت كنند . در نتيجه اكسيژن رساني زياد ، با توجه به زمينه اي كه وجود دارد عملكرد حفاظتي راديكال هاي آزادي كه در نتيجه فعاليت ورزشي ايجاد مي شوند ، آسيب مي بيند .
2-  اين ديدگاه كه فقط با جذب مقدار فراوان كالري مي توان سلنيوم بيشتري بدست آورد ممكن است اشتباه نباشد .
 
بنظر ميرسد سلنيوم ماده معدني ديگري باشد كه ورزشكاران با غفلت از آن به ضرر خود عمل می کنند


برچسب‌ها: بدنسازي, تغذیه, برنامه, غذایی, آموزش
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و ششم شهریور 1393ساعت 18:21  توسط احسان چهری  | 

برنامه باشگاه بدنسازی

1/ همیشه دفترچه تمرینی را همراه داشته باشید.
2/ وزن بدن باید دائماً کنترل شود، اما این را بدانید که افزایش يا کاهش وزن ناگهانی نخواهد بود.
3/ با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، از چربی بدن برای افزایش توده عضلانی استفاده نمایید.
4/ چربی بدن را خیلی افزایش ندهید.
5/ پیش از روانه شدن به باشگاه از برنامه تمرینی آگاهی داشته باشید.
6/ از تمرینات قسمت بندی شده روی عضلات استفاده نمایید تا بیش ترین تاثیر را بگیرد.
7/ برای افزایش حجم و سایز بدن، تمریناتتان را با قدرت انجام دهید.
8/ سعی کنید از برنامه های تمرینی متنوع استفاده کنید.
9/ از تمرینات جایگزین به جای انجام تمرینات یکنواخت روی هر عضله استفاده نمایید.
10/ قبل از تمرین بدن را به صورت مطلوب گرم نمایید.
11/ شدت تمرین را بیش از حد بالا نبرید.
12/ قسمتهای مختلف بدن را هماهنگ و به طور کامل تمرین دهید.
13/ سعی کنید نقاط قوت بدن خود را به اوج برسانید.
14/ در رفع نقاط ضعف بدن نیز اهتمام لازم را بورزید.
15/ در کاهش دادن چربی بدن با تمرینات هوازی تلاش نمایید.
16/ سعی کنید تمرین خود را با تغذیه هماهنگ نمایید.
17/ از سیستمهای تمرینی متناسب با فیزیک بدن خود استفاده نمایید.
18/ تقریباً در هر 3 الی 8 هفته سیستم تمرینی را تغییر دهید.
19/ بدن انسان طوری طراحی شده است که فشار بیشتری را تحمل و به آن عادت میکند.
20/ به تدریج فشار وزنه را روی عضلات افزایش داده و از افزایش آن در زمان کوتاه جداً خودداری نمایید. در این صورت از آسیبهای مفصلی در امان می مانید.


برچسب‌ها: برنامه, بدنسازی, باشگاه, برنامه حجمی, نکته بدنسازی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم شهریور 1393ساعت 19:16  توسط احسان چهری  | 

برنامه بدنسازی

اول اینو بگم که هر برنامه ای رو نمیشه مورد استفاده قرار داد مثلا برنامه های پیشرفته نفرات اول مستر المپیا

چون اون ها تازه از امروز تمریناتشون رو شروع نکردن یعنی چندین ساله که باشگاه میرن البته همراه شرایطی

که اونا دارن مثل خوراکشون و تفریحاتشون .

برنامه ها به نسبت بدن , فعالیت , خوراک و خیلی چیزای دیگه میتونن تغییر کنن

مثلا شمایی که خوراک خوبی نداری نمیتونی تمام هفته رو 2 ساعته تمرین کنی

یا مثلا شمایی که همه شرایطت هم ردیفه بازم نمیتونی تمام طول هفته رو تمرین


برچسب‌ها: بدنسازی, برنامه, باشگاه, برنامه بدنسازی, باشگاه بدنسازی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و چهارم شهریور 1393ساعت 20:52  توسط احسان چهری  | 

آموزش بدنسازی در خانه

آموزش بدنسازی در خانه

آموزش بدنسازی در خانه همیشه یکی از اون چیزاییه که خودمم بهش زیاد فکر کردم

اما واقعا بدنسازی در خانه امکان پذیره ؟ آیا می شه بدون استفاده از بسیاری دستگاه ها تمرین کرد ؟

آموزش بدنسازی در خانه یکی از سوالات یه مبتدی و یا افراد مختلفه

بدنسازی فقط محدود به استفاده از دستگاه نیست اما یکی از بهترین روش ها استفاده از تمرینات با وزنه است


برچسب‌ها: بدنسازی, آموزش بدنسازی, بدنسازی در خانه, bodybuilding, آموزش بدنسازی در خانه
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم شهریور 1393ساعت 22:7  توسط احسان چهری  | 

بدنسازی

بدنسازی نیازمند جستجو در تاریخ این رشته و اهداف کلی در این رشته ورزشیه

در این قسمت درباره این موضوع صحبت می کنیم

بدنسازی | bodybuilding یک رشته ورزشیه که هم میتونه بسیار آسان باشه و هم اینکه در افکار بسیاری

از افراد سخت جا افتاده . حالا سوالی که من از شما دارم اینه که آیا عضله در یک لحظه ساخته میشه؟

پس چطور ؟ چه روش هایی هست ؟ در ادامه مطلب بهتون میگم


برچسب‌ها: بدنسازی, بدنساز, آموزش بدنسازی, bodybuilding, آموزش بدنساز
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم شهریور 1393ساعت 0:19  توسط احسان چهری  | 

آموزش بدنسازی

این وبلاگ درباره بدنسازی و آموزش بدنسازی فعالیت می کنه

با وبلاگ بدنسازی ما همراه باشید

سعی بر اینه که بصورت روزانه مطالب مفید آموزش بدنسازی برای شما عزیزان در وبلاگ قرار بگیره

موضوعات بدنسازی بسیار زیاد هستن و شامل شاخه هایی نیز هستند که ما به مرور زمان تلاش می کنیم

بیش از پیش برای شما مفید واقع بشیم با مقاله های جدید در رابطه با علم بدنسازی .


برچسب‌ها: بدنسازی, بدنساز, آموزش بدنسازی, bodybuilding, سایت بدنسازی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و یکم شهریور 1393ساعت 3:19  توسط احسان چهری  |