bodybuilding | بدنسازی | بدنسازی برنامه

bodybuilding | بدنسازی | بدنسازی برنامه

bodybuilding,بدنسازی,برنامه بدنسازی,

تغذیه بدنسازی

سلنيوم :  چرا ورزشكاران به سلنيوم بيشتري در رژيم شان نياز دارند ؟
 
در مورد تغذيه ورزشكاران طرز تفكر متداول اين است كه وقتي ورزشكاران نسبت به شرايط مشابه در زمان بي تحركي ، به تغذيه بيشتري نياز داشته باشند ، لازم نيست نگران باشند زيرا آنان بمنظور سوخت گيري براي انجام تمريناتشان غذاي بيشتري مي خورند و اين امر بطور خودكار نيازهاي مازادشان را تامين مي كند . به هر حال ، تحقيقات نوين در مورد اثر بنيادي سلنيوم معدني اذعان دارد كه اين ديدگاه بيش از اندازه قديمي است .
يك بررسي توسط محققين فرانسوي روي 118 ورزشكار كاملا ورزيده ثابت كرد كه چگونه جذب به موقع سلنيوم به جذب انرژي وابسته است و همچنين نشان داد كه آيا مقدار سلنيوم مصرف شده براي به حداكثر رساني تاثير آنزيم پركسيد كننده گلوتامين كه وابسته به عملكرد سلنيوم است ، كافي بوده يا خير ، آنزيم مذكور در آنتي اكسيدان هاي سيستم هاي دفاعي بدن نقش كليدي دارد و كمك مي كند تا تاثير زياد و مخرب راديكال هاي آزاد كاهش يابد .
همه ورزشكاران برنامه غذايي و ركوردهاي فعاليت خود در هفت روز هفته را تكميل كردند ، اين كار بعدا مرجع دقيقي براي ارجاع بررسي ها بود ، سپس روز هشتم نمونه هاي خون تهيه شدند و بمنظور بررسي ميزان سلنيوم ، مورد آزمايش قرار گرفتند همانگونه كه انتظار مي رفت ورزشكاراني كه مصرف انرژي روزانه شان بالا بود، سلنيوم بيشتري دريافت مي كردند ( چون براي تامين انرژي مجدد ، غذاهايي كه سلنيوم بيشتري داشت ، زياد مي خوردند ) همچنين محققين دريافتند كه فقط2 /6%  ورزشكاران مقدار سلنيوم خونشان كم بوده است كه اين درصد از نظر پزشكي ناچيز تلقي مي شود .
اما موضوع نگران كننده اين بود كه دريافتند 23% مردان تحت بررسي و 66% از زنان مورد آزمايش دريافت سلنيوم روزانه شان كمتر از دو سوم مقدار دوز پيشنهادي از سوي شاخص فرانسوي RDA است
بعلاوه رابطه ميان سلنيوم خون و صرف انرژي يك رابطه طولي نبود بطور مثال با خوردن 50% غذاي بيشتر ، مقدار سلنيوم 50% افزايش نمي يافت . محققين به اين نتيجه رسيدند كه تقاضاي سلنيوم در ورزشكاران افزايش نمي يابد اما بطور خطي به انرژي مصرف شده وابسته نيست .
 
1-  بسياري از ورزشكاران ممكن است حتي مقادير اساسي سلنيوم مورد نيازشان را مصرف نكنند چه رسد به اينكه مقادير بهينه مورد نياز براي مصونيت سلول ها از اكسيژن رساني زياد را دريافت كنند . در نتيجه اكسيژن رساني زياد ، با توجه به زمينه اي كه وجود دارد عملكرد حفاظتي راديكال هاي آزادي كه در نتيجه فعاليت ورزشي ايجاد مي شوند ، آسيب مي بيند .
2-  اين ديدگاه كه فقط با جذب مقدار فراوان كالري مي توان سلنيوم بيشتري بدست آورد ممكن است اشتباه نباشد .
 
بنظر ميرسد سلنيوم ماده معدني ديگري باشد كه ورزشكاران با غفلت از آن به ضرر خود عمل می کنند


برچسب‌ها: بدنسازي, تغذیه, برنامه, غذایی, آموزش
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  17 Sep 2014ساعت 6:21 PM  توسط bodybuilding  | 

برنامه باشگاه بدنسازی

1/ همیشه دفترچه تمرینی را همراه داشته باشید.
2/ وزن بدن باید دائماً کنترل شود، اما این را بدانید که افزایش يا کاهش وزن ناگهانی نخواهد بود.
3/ با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، از چربی بدن برای افزایش توده عضلانی استفاده نمایید.
4/ چربی بدن را خیلی افزایش ندهید.
5/ پیش از روانه شدن به باشگاه از برنامه تمرینی آگاهی داشته باشید.
6/ از تمرینات قسمت بندی شده روی عضلات استفاده نمایید تا بیش ترین تاثیر را بگیرد.
7/ برای افزایش حجم و سایز بدن، تمریناتتان را با قدرت انجام دهید.
8/ سعی کنید از برنامه های تمرینی متنوع استفاده کنید.
9/ از تمرینات جایگزین به جای انجام تمرینات یکنواخت روی هر عضله استفاده نمایید.
10/ قبل از تمرین بدن را به صورت مطلوب گرم نمایید.
11/ شدت تمرین را بیش از حد بالا نبرید.
12/ قسمتهای مختلف بدن را هماهنگ و به طور کامل تمرین دهید.
13/ سعی کنید نقاط قوت بدن خود را به اوج برسانید.
14/ در رفع نقاط ضعف بدن نیز اهتمام لازم را بورزید.
15/ در کاهش دادن چربی بدن با تمرینات هوازی تلاش نمایید.
16/ سعی کنید تمرین خود را با تغذیه هماهنگ نمایید.
17/ از سیستمهای تمرینی متناسب با فیزیک بدن خود استفاده نمایید.
18/ تقریباً در هر 3 الی 8 هفته سیستم تمرینی را تغییر دهید.
19/ بدن انسان طوری طراحی شده است که فشار بیشتری را تحمل و به آن عادت میکند.
20/ به تدریج فشار وزنه را روی عضلات افزایش داده و از افزایش آن در زمان کوتاه جداً خودداری نمایید. در این صورت از آسیبهای مفصلی در امان می مانید.


برچسب‌ها: برنامه, بدنسازی, باشگاه, برنامه حجمی, نکته بدنسازی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  16 Sep 2014ساعت 7:16 PM  توسط bodybuilding  | 

برنامه بدنسازی

اول اینو بگم که هر برنامه ای رو نمیشه مورد استفاده قرار داد مثلا برنامه های پیشرفته نفرات اول مستر المپیا

چون اون ها تازه از امروز تمریناتشون رو شروع نکردن یعنی چندین ساله که باشگاه میرن البته همراه شرایطی

که اونا دارن مثل خوراکشون و تفریحاتشون .

برنامه ها به نسبت بدن , فعالیت , خوراک و خیلی چیزای دیگه میتونن تغییر کنن

مثلا شمایی که خوراک خوبی نداری نمیتونی تمام هفته رو 2 ساعته تمرین کنی

یا مثلا شمایی که همه شرایطت هم ردیفه بازم نمیتونی تمام طول هفته رو تمرین


برچسب‌ها: بدنسازی, برنامه, باشگاه, برنامه بدنسازی, باشگاه بدنسازی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  15 Sep 2014ساعت 8:52 PM  توسط bodybuilding  | 

آموزش بدنسازی در خانه

آموزش بدنسازی در خانه

آموزش بدنسازی در خانه همیشه یکی از اون چیزاییه که خودمم بهش زیاد فکر کردم

اما واقعا بدنسازی در خانه امکان پذیره ؟ آیا می شه بدون استفاده از بسیاری دستگاه ها تمرین کرد ؟

آموزش بدنسازی در خانه یکی از سوالات یه مبتدی و یا افراد مختلفه

بدنسازی فقط محدود به استفاده از دستگاه نیست اما یکی از بهترین روش ها استفاده از تمرینات با وزنه است


برچسب‌ها: بدنسازی, آموزش بدنسازی, بدنسازی در خانه, bodybuilding, آموزش بدنسازی در خانه
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  14 Sep 2014ساعت 10:7 PM  توسط bodybuilding  | 

بدنسازی

بدنسازی نیازمند جستجو در تاریخ این رشته و اهداف کلی در این رشته ورزشیه

در این قسمت درباره این موضوع صحبت می کنیم

بدنسازی | bodybuilding یک رشته ورزشیه که هم میتونه بسیار آسان باشه و هم اینکه در افکار بسیاری

از افراد سخت جا افتاده . حالا سوالی که من از شما دارم اینه که آیا عضله در یک لحظه ساخته میشه؟

پس چطور ؟ چه روش هایی هست ؟ در ادامه مطلب بهتون میگم


برچسب‌ها: بدنسازی, بدنساز, آموزش بدنسازی, bodybuilding, آموزش بدنساز
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  14 Sep 2014ساعت 0:19 AM  توسط bodybuilding  | 

آموزش بدنسازی

این وبلاگ درباره بدنسازی و آموزش بدنسازی فعالیت می کنه

با وبلاگ بدنسازی ما همراه باشید

سعی بر اینه که بصورت روزانه مطالب مفید آموزش بدنسازی برای شما عزیزان در وبلاگ قرار بگیره

موضوعات بدنسازی بسیار زیاد هستن و شامل شاخه هایی نیز هستند که ما به مرور زمان تلاش می کنیم

بیش از پیش برای شما مفید واقع بشیم با مقاله های جدید در رابطه با علم بدنسازی .


برچسب‌ها: بدنسازی, بدنساز, آموزش بدنسازی, bodybuilding, سایت بدنسازی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  12 Sep 2014ساعت 3:19 AM  توسط bodybuilding  | 

 
یک کلیک برای حمایت از ما